Tuesday 25 May 2010

Bencinta

Last night's dinner ~ oleh Chef Mango.

Saya suka makan dan suka masak. Tapi selain resepi-resepi mudah yang ibu saya ajar dulu, yang lain-lain saya belajar sendiri bergurukan buku resipi, AFC dan Discovery Travel & Living. Bersiar-siar di food section pasaraya juga banyak mengajar saya, di situlah saya mengenal halba, jintan manis, jintan putih, ketumbar, thymes, bay leaf, dill dan banyak lagi.

:)

Percaya atau tidak, kita juga sebenarnya boleh belajar masak dengan cara makan! Dengan syarat, kita aktifkan deria rasa, bau dan imaginasi.

:)

Tapi, bila sebut pasal makan ini saja sekarang, saya rasa bencinta okay.

8 comments:

Unknown said...

nie oleo eh mango? sedapnyer tgk gmbr..nak ngap! hehe ;)

mangosteenskin said...

jaja,
oleo lah kot. believe it or not, sebelum jawap komen ni mango siap google spageti olio dulu. hehe.

euphoria said...

bencinta?
nak makan tapi stress tgk ukurlilit pinggang ke?

Izzlin said...

looks so delicious... yummy....

kayau said...

Melan, your's fried spegetti really looks delicious..

Faisal Admar said...

i like this kind of spaghetti :)
tak suka yang pakai kuah tomato tu!

terus lapar balik!

Unknown said...

itula..nmpk sebijik mcm spagetti olio..ade seafood..byk plak udang tuh..perghhhh..wallaah!!

ni kire resepi ikut 6th sense la ni ey..tutup mata main campak jer..ini barulah namanya chef sejati! hihihi ;)

mangosteenskin said...

juvi@kayau,
rasapun sedap juvi! hehe.

Faisal,
Yepp! ni kalau sprinkle parmesan sikit, tabasco lagi...terangkat (bakul)! Hehe.

Jaja,
Haah jaja. Main campak-campak je ni. Hahahahahah. Sambil perasaan diri bak chef2 di AFC.