Saturday 16 February 2008

Encik Belalang yang Cool

Waktu sudah mendekati senja. Riang-riang dan burung wak-wak bersahut-sahutan. "Kenapalah U ni asyik ikut saja ke mana saya pergi?". Mulalah dia menyakat. Langkahnya bertambah laju sampai akhirnya dia hilang dari pandangan. Mungkin dia sangka aku akan mengejar.

Aku rilek saja (dalam hati kabak-kabak kata orang Brunei). Gila, ini tengah hutan ni. Tapi sekurang-kurangnya kalau ada gambar yang ingin aku ambil aku tidak perlu tergesa-gesa. Sambil-sambil berjalan aku menoleh atas. Bawah. Kiri ke kanan. Eh, ada seekor belalang sedang termenung berseorangan. Belalang ini sangat cool. Langsung tidak menunjukkan tanda-tanda takut. Samalah macam aku. Hehe.

Aku suka foto ini. Selain itu, baru semalam aku perasan there's something else special about this photo. Do you notice, what is it?

5 comments:

Anonymous said...

aik?!....encik belalangnya punya kaki 1 aja sih....

Anonymous said...

no wonder u said he's COOL....hehe

mangosteenskin said...

ya betooool! lepas aku notice kaki dia satu saja, aku tercari-cari kalau-kalau dia sorok kaki dia bawah perut ka...bawah daun ka...masa tangkap gambar ni x perasan pun.

Anonymous said...

gambar ni cun. :D tapi x perasan apa something missing tu. hehehehe..

mangosteenskin said...

keraknasi.. teruskan mencari. hehe.